Retur- och återbetalningspolicy

Retur- och återbetalningspolicy – Elin Stockholm

Hos Elin Stockholm strävar vi efter att ge våra kunder en trevlig och trygg shoppingupplevelse. Det kan ändå hända att du vill returnera en vara. Nedan hittar du våra returvillkor och processen steg för steg.


1. Ångerrätt (14 dagar)

Enligt europeisk lagstiftning har du som konsument rätt till 14 dagars ångerrätt från dagen efter att du tagit emot din beställning.

Inom denna period kan du ångra ditt köp utan att ange något skäl.

Denna rätt gäller för alla produkter, även artiklar köpta till nedsatt pris eller på rea.

Undantag är endast tillåtna för:

  • Personliga artiklar (specialbeställda eller med tryck).

  • Hygienprodukter där förseglingen brutits.

  • Färskvaror eller produkter som snabbt kan försämras.


2. Villkor för retur

  • Varor måste vara oanvända, otvättade, oskadade och i originalskick, med alla etiketter och tags kvar.

  • Du får prova plagget, men inte bära det.

  • Returer måste skickas tillbaka inom 14 dagar efter anmälan.

  • Returer utan korrekt ifyllt returformulär kan tyvärr inte behandlas.


3. Kostnader och returadress

  • Returkostnader betalas helt av kunden, inklusive internationella fraktkostnader, tull- och importavgifter. Detta gäller även vid fel storlek.

  • Returadressen lämnas efter att returen har godkänts. I de flesta fall skickas returen till vårt lager eller vår leverantör i Kina.

  • Vi rekommenderar alltid att använda en spårbar fraktmetod (track & trace).


4. Returprocess

  • Följ instruktionerna nedan för att registrera din retur.

    Följ instruktionerna nedan för att registrera din retur.

    För att registrera din retur skickar du ett e-postmeddelande till

    kundtjanst@elinstockholm.se inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning.

    Ange ditt ordernummer i mejlet så att vi kan hantera din retur så smidigt som möjligt.

    Returer får endast göras efter att du faktiskt har mottagit produkten.

    Efter att du har registrerat din retur skickar vi tydliga fraktinstruktioner samt den returadress du ska använda via e-post.

    I samma mejl får du även ett returformulär. Vi ber dig att bifoga formuläret i paketet och att förpacka produkterna noggrant och säkert.

    Du ska skicka paketet enligt de instruktioner vi ger dig. Vi rekommenderar att du använder en spårbar fraktmetod, eftersom du som konsument ansvarar för att returen genomförs korrekt tills paketet har mottagits av oss.

    När vi har mottagit och kontrollerat din retur skickar vi en bekräftelse till dig via e-post

  • Huvudkontor: Antonie Genietsplein 4, 3264VA, Nieuw-Beijerland, Nederländerna

  • Om du returnerar en produkt utan att kontakta oss kan det hända att återbetalningen inte kan behandlas.

5. Återbetalning

  • Efter godkänd retur återbetalar vi köpesumman inom 30 dagar via samma betalningsmetod som användes vid köpet.

  • Det fulla beloppet återbetalas endast om returen har anmälts och skickats tillbaka inom den angivna returperioden.

  • Du får en bekräftelse via mejl med:

    • Bekräftelse på mottagen retur

    • Vilken vara som returnerats

    • Belopp som återbetalas

    • Förväntad tidsram för återbetalningen


6. Defekta eller felaktigt levererade varor

Om en vara är defekt eller felaktigt levererad, kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt.

Du har rätt till kostnadsfri ersättning eller full återbetalning, beroende på vad du föredrar.


7. Ansvar

  • Vi ansvarar inte för returer som försvinner om en icke-spårbar fraktmetod används.

  • Spara alltid ett kvitto eller spårningsnummer tills din retur är helt behandlad.


8. Missbruk av kampanjer

  • Det är inte tillåtet att missbruka våra 2- eller 3-delars erbjudanden genom att beställa flera storlekar av samma modell.

  • Detta gäller även beställningar av flera färger i syfte att välja den du gillar bäst hemma.

  • Vid missbruk av dessa erbjudanden i eget vinstsyfte accepterar vi endast returer i utbyte mot butikskredit.

  • Krediten läggs till på ditt konto efter överenskommelse med vår kundtjänst, så snart vi har mottagit returen i gott skick i vårt lager.


9. Kontakt

Har du frågor eller vill du anmäla en retur?
Kontakta oss gärna via kundtjanst@elinstockholm.se. Vårt team hjälper dig gärna.